lördag 8 maj 2010

Planteringsbordet m m

Jag har två klematis, underbart intendsivt blå när de blommar. Dessa har jag inte kunnat bestämma mig för var de ska få sin plats. Jag har flyttat runt dem. Men nu har jag planterat den ena i en kruka vid entrén, där jag hoppas den ska trivas. Den har redan börjat sträcka sig efter bambupinnarna. Har gott sällskap av gulliga små penséer, ännu så länge.

Den andra har fått sin plats bland buskarna vid tomtgränsen. Vi får se....


Ja, här är början på grönsakslandet. Ett litet jobb....
Inspirerad blev jag när jag hittade en rosenbåge på www.bakker.se. Den kom med posten. Och på köpet fick jag tre planor med jordgubbar som var så här små och fina. Det kommer en liten knopp på varje. De levererades i en plastpåse med torv och de hade bara rötter. Verkar fungera fin-fint. Åsså en söt hink till.

Åsså ska det repareras. Ja, alltså gräsmattan. Gräva upp massor av blad med i och för sig fina gula blommor, men jag misstänker att de är ogräs. Ska grävas upp och läggas i med jord och sås i med dessa gräsfrön.
Puh, vad massor av projekt jag har, märker jag nu. Men det är ju bara roligt och blir det inte just nu så blir det senare. Det ska bara var trevligt med trädgården har jag bestämt.

Ja, såhär blev planteringsbordet. Syns nästan inte för allt, vattenkanna, jord, klätterställningar, krukor m m, m m

Men det ska bli en hylla också, under, och det ska kapas 5 cm. Sen´blir det bäst i test. :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar