söndag 30 augusti 2009

Texas Rosennos

Jag har varit och lekt med min kompis Era. Det är så roligt. Då springer vi runt i trädgården och verkligen busar. Gör sån´t som man får och inte får..... Som att skälla och gromsa på alla som går förbi. Era är jätte-bra på att låta som en riktigt arg best. Hon gurglar långt därnerifrån magen så att det låter läskigt. Jag hoppar mest med och skäller förstås. Det kan jag.
Jag kan också låta farlig. Åsså leker vi med varandra och så... Bara roligt, tycker vi. Annars tycker jag att det är kul att vara med när det är kalas. När man tar kort på mig, så står jag alldeles stilla och ler, som här.

Men nu dethär då... Jag kallas för ganska mycket, grisgryn och Texmex och sådär som min matte tycker passar i stunden men nu detta: rosennos. Jag vet vem som hittar på det. Men då vill jag se den rosen, faktiskt.



Ja, okej då. Kanske.

Nejmen här är ju Era också. Kanske fotografen skulle träna lite mer. Men ok, får duga.

Annars är det faktiskt så att jag också gillar rosor. Jag brukar vara med när det fixas i trädgården. Då dyker jag upp lite här och där.

Det här är faktiskt en ros som jag råkar veta namnet på: Lichtkönig Lucia, ljusdrottningen Lucia. Snyggt citrongul. Doftar gott kan jag säga också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar