söndag 16 maj 2010

Våren som kom av sig.......

.....och jag med. Här ligger mina små basilika-, tomat- och rosenskäraplantor. De har torkat ihop och vill inte växa mer. Det går inte att under lång tid hålla små frön som blivit små plantor vid liv utan sol och värme, uteliv och näring. Jag ger upp i alla fall för nu. Våren hallå, det måste bli varmare och i alla fall frostfritt på nätterna! Snarast.

En vän sa till mig: det är aldrig någon som har sått sina frön för sent, däremot finns det många som sått för tidigit............


Ett annat fel jag gjort är att tro att detdär med gräsmattan är ett quick-fix! Jag grävde upp och sådde i i tron att det snart växer upp, som att måla ungefär. Men icke. Det bästa var att jag njöt av regnet därför att det var precis vad mina gräsfrön behövde. Det ser ut som om vi haft mullvadsbesök i trädgården.

De enda som har vuxit till är blomsterbönorna. Men det är dags att plantera ut dem nu egentligen, men då är ju inte grönsakslandet anlagt ännu....... och om det skulle ha varit det så är det fortfarande för kallt i jorden.

Och jag som har ett så läckert växtstöd till blomsterbönorna. Kan jag plantera dem i en kruka så länge, tro?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar