lördag 25 september 2010

Förvandlingen

En stor grushög låg länge på den öppna platsen för att vänta på att jag skulle bestämma mig för vilken slags sten jag ville ha som stenläggning. Det var inte lätt - jag såg något snyggt men som kostade en förmögenhet, jag såg något mindre snyggt som också kostade en mindre förmögenhet. Så höll jag på ett tag. Under tiden njöt vi av trädgården som den såg ut. Nytt litet bord och två små fina stolar som fick stå under stora äppelträdet. Eller ja, det äppelträd som blev kvar.

I väntan på den upphöjda grönsaksbädden satte jag ruccola, spenat och mangold i en balja.
Och potatis i en kruka. Tidiga Minerva, som fick mer och mer jord ju högre blasten blev.

Vi åt Sommar-kaos. Allas favoritgodis. Glass, jordgubbar, grädde och vit chokladsås. Mums!

Vi har ju andra sitplatser också. I sval skugga under plommonträdet i den nästan tropiska värme som vi hade under juni och juli månad.

Inget är som väntans tider.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar