lördag 10 april 2010

Inspirationsdag på Trädgårdsmässan

Denna fantastiska soffa mötte oss när vi klev in i vårt Eldorado!! Det är nog fler än jag som har den som illustration från Trädgårdsmässan i helgen i Älvsjö, Stockholm.

Tuff är den. Ryggstödet bestod av något som liknade palmblad och sitsen, nog var det väl nejlikor i olika rosa nyanser.

Och denna jättemuffins med prins Groda på toppen var jätteläcker.


Jag handlade några bebis-pelargoner som nu fått platsen hemma på fönsterbrädan för att växa till sig och bli fina och stora till sommaren. Pelargonerna heter Billys Dream, Rosenknopp och Mårbacka Tulpan. Mårbacka vanlig har jag några sedan förut, men blev inspirerad att ta en stickling och få se den växa och gro i en ny kruka. Korgen köpte jag också på mässan. En rostig trådkorg jag bara måste ha.

På fönsterbräda finns också ett litet växthus med tomatfrön, Gardernes Delight och basilikafrön, Lemon Scent och vanlig Basilika. Jag har också sått persilja och lite gräslök. Nu får man se om kärleken och omsorgen om den kommer att vara tillräcklig. Och så vattningen förstås.

En tidig sort av potatis, Minerva ligger också och gror innan den ska sättas i en korg.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar